Veel gestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Binnen Nederland worden bestellingen verzonden met DHL. Als de producten op voorraad zijn en je bestelt en betaalt op werkdagen vóór 12:00 uur, dan word je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Nadat de bestelling in behandeling is genomen ontvangt je een mail met de DHL track & trace code. Mocht je deze niet ontvangen hebben, controleer dan of deze in de omgewenste mailbox is terecht gekomen. Bestellingen op zaterdag, zondag en feestdagen verzenden we op de eerstvolgende werkdag.


Naar welke landen bezorgen jullie?
Wij leveren naar de volgende landen: Nederland, België en Duitsland. De verzendkosten naar deze landen bedraagt €14. Bij bestelling vanaf €150 verzenden we naar deze landen gratis.


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Click dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ Vul hier je emailadres in, waarna vrijwel direct een email wordt verstuurd met je password. 


Hoe kan ik een bestelling retourneren?
Voldoet een bestelling niet aan je verwachtingen of heb je een verkeerd product besteld? Dat vinden wij vervelend. Laat het ons weten binnen 14 dagen, nadat je het product fysiek ontvangen heeft. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het betreffende product gefrankeerd terugsturen. Wij ruilen het voor je om of storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.

Voor een snelle afhandeling vragen wij je eerst een email te sturen naar hello@teastreet.nl met daarin een kopie van de factuur of bestelnummer en je rekeningnummer. Wij sturen dan binnen 24 uur een reactie waarin het retouradres staat vermeld.

Wij stellen het op prijs in geval van retourneren van thee accessoires, dat het product ongebruikt is en de verpakking onbeschadigd.



Is jullie thee biologisch?
Thee waarbij een * vermeld staat, is thee van uitsluitend biologische ingrediënten en is biologisch gecertificeerd. De thee is voorzien van SKAL certificering.  


Hoeveel soorten thee heeft Teastreet?
Wij hebben ruim 100 verschillende losse blad thee uit verschillende landen als China, Japan, India, Nepal en Zuid-Afrika. Alle theesoorten zoals groene thee, witte thee, zwarte thee, oolong, rooibos, mate, herbal en pu erh hebben we in het assortiment. Voor de fijnproevers hebben wij een aantal soorten bijzondere thee. Als je deze eenmaal geproefd hebt, wil je niet meer anders. Genoeg te ontdekken!


In wat voor verpakking ontvang ik de thee?
Teastreet thee is verpakt in een licht- en luchtdichte pouch. De pouch is gesealed en kan na het openen van de verpakking middels een sluitstrip weer gemakkelijk en goed afgesloten worden. Indien je kiest voor 'blik - 100 gram', ontvang je de thee in een rvs Teastreet theeblikje gevuld met 100 gram thee. Ook de blikjes zijn licht- en luchtdicht. Tjar is een glazen pot thee met hersluitbare deksel. Hier is de thee goed in te zien. De glazen potten zijn wel luchtdicht, maar niet lichtdicht. 18 zakjes betreft een mooi Teastreet doosje met 18 theezakjes met losse blad thee. 


Hoe kan ik de perfecte kop thee zetten?
Er is niet één juiste manier om thee te zetten. Voor elke thee geven wij een advies voor temperatuur, hoeveelheid en trektijd. Dat vind je altijd op de achterzijde van de verpakking van de thee. Maar de lekkerste thee bepaal jezelf. Ontdek hoe jij je thee het lekkerst vindt, jouw perfect cup of tea. Voor meer informatie over het zetten van thee ga je naar Discover tea.




Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?
U kunt u klacht mailen naar hello@teastreet.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren, uiterlijk binnen 3 werkdagen, en samen tot een oplossing proberen te komen. Mochten we er niet uitkomen dan nemen wij vrijwillig deel aan een geschillenbeslechtingsprocedure. De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die u kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Teastreet white